نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود ؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند. و نیاز به فعالیت هایی از جمله بلیچینگ را کم می کند. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

چگونه عمل ايمپلنت انجام مي شود ؟

امروزه سيستم هاي بسيار متنوعي از ايمپلنت هاي دنداني به بازار عرضه شده اند و روش هاي گوناگوني وجود دارد . يک روش که به نام روش چند مرحله اي موسوم است مستلزم دو مرحله جراحي است . در مرحله اول قسمتي به نام پايه به کمک جراحي در فک قرار مي گيرد و جراح مدت ۵ تا ۶ ماه صبر مي کند تا پايه قرارگرفته در فک ، کاملاً با استخوان فک جوش بخورد . پس از اين مدت ، مرحله دوم جراحي انجام مي شود که در اين مرحله ، قسمت دوم ايمپلنت بر روي آن قرار مي گيرد و پس از مدتي ، با انجام قالبگيري نهايي ، روکش نهايي آنها ساخته مي شود . در ايمپلنت هاي يک مرحله اي ، يک مرحله از جراحي ها حذف مي شود و مرحله اول و دوم ايمپلنت در يک نوبت جراحي در فک قرار مي گيرد .





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت , مرکز ایمپلنت , کاشت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: